Od jakiegoś czasu wiele mówi się o tym, że niemalże każda kobieta, obojętnie od wieku powinna ćwiczyć regularnie mięśnie Kegla. Są to silne mięśnie, jakich zadaniem jest utrzymanie na miejscu organów wewnętrznych. To właśnie dzięki nim, można urodzić dziecko z łatwością i mniejszym bólem, jednocześnie nie ryzykując nacięcia krocza. Również po porodzie przydają się silne i wzmocnione mięśnie Kegla, bo to właśnie dzięki nim nie ma kłopotów z nietrzymaniem moczu.

kiedy zaciskać mięśnie kegla podczas stosunku

Przeważnie mięśnie Kegla ćwiczą wobec tego kobiety w ciąży oraz planujące ją. Jeżeli pozostaną one poprawnie wzmocnione, o wiele łatwiej jest przejść przez naturalny poród i równocześnie nie odczuwać aż tak silnego bólu. Zdarza się, że do gabinetu fizjoterapeuty trafiają również panie, które rodziły dawno, lecz pojawiły się u nich kłopoty z nietrzymaniem moczu, przeważnie wysiłkowym, na skutek:
•    kichnięcia,
•    kaszlnięcia,
•    śmiechu,
•    podnoszenia ciężaru.
Mięśnie Kegla to inaczej mięśnie dna miednicy. Można je z prostotą zlokalizować w czasie próby wstrzymania strumienia moczu. W jaki sposób najlepiej je ćwiczyć? Całe ćwiczenie polega wyłącznie na napinaniu mięśni i ich rozluźnianiu. Najprawidłowiej rozpocząć od pozycji leżącej, jakkolwiek z czasem wolno również trenować w innych pozycjach. Trzeba napinać mięśnie przez parę sekund, a później rozluźniać je na dwa razy dłuższy czas.
Niezmiernie istotne jest to, aby napinać tylko mięśnie Kegla, a nie brzuch, czy pośladki. Przed skurczem należy wziąć głęboki wdech i powoli wypuszczać powietrze podczas rozluźniania mięśni. Najodpowiedniej jest zastosować serię dziesięciu powtórzeń. Takich serii powinno się wdrożyć około trzech w ciągu dnia. Poprawę można zanotować już nawet po sześciu tygodniach, mimo to warto ćwiczyć dalej, przynajmniej raz na dzień.
W aptekach oraz punktach sprzedaży wolno aktualnie zakupić specjalne kulki do ćwiczenia mięśni dna miednicy. Niesłychanie wspomagają one cały proces i okazuje się, że dają fenomenalne wyniki. Z takimi kulkami również ćwiczy się na zasadzie kurczenia i relaksowania mięśni.
Kobiety, jakie regularnie ćwiczą, przyznają że przyniosło to rezultat w trakcie porodu drogami natury i znacznie szybciej były one w stanie do siebie dojść. Poza tym, u takich pań z łatwością usuwa się też kłopot nietrzymania moczu. Większość z nich wskazuje, że to właśnie dzięki sprawnym mięśniom Kegla mogą również czerpać lepszą przyjemność ze współżycia. Ma to również realny wpływ na odczucia seksualne partnera. Takie treningi nie są wysiłkowe i nie absorbują wiele czasu, a można je wykonywać dokładnie wszędzie oraz o każdej porze. Otoczenie z pewnością nawet się nie zorientuje.